MASINI.ODAT.RO - Drive Test masini noi, Test drive Mazda CX-5 2.2l 175 CP Revolution 4WD AT
Cauta 

register iconFa-ti cont! login iconIntra in cont!

123auto logo

Test drive Mazda CX-5 2.2l 175 CP Revolution 4WD AT

Test drive Mazda CX-5 2.2l 175 CP Revolution 4WD AT


poze  Test drive Mazda CX-5 2.2l 175 CP Revolution 4WD AT

 Test drive Mazda CX-5 2.2l 175 CP Revolution 4WD AT-1  Test drive Mazda CX-5 2.2l 175 CP Revolution 4WD AT-2  Test drive Mazda CX-5 2.2l 175 CP Revolution 4WD AT-3
 Test drive Mazda CX-5 2.2l 175 CP Revolution 4WD AT-4  Test drive Mazda CX-5 2.2l 175 CP Revolution 4WD AT-5  Test drive Mazda CX-5 2.2l 175 CP Revolution 4WD AT-6

01 septembrie 2012



de Batrinu Costin






Test drive Mazda CX-5 2.2l 175 CP Revolution 4WD AT








Relaxare, usurinta si siguranta









Mazda CX-5 este un prim model de serie care a adoptat avangardista tehnologie SKYACTIV si tema de design “KODO – Sufletul miscarii”,care întruchipeaza esenta placerii de a conduce. În proiectarea acestui SUV, Mazda a pus accent pe design, usurinta în utilizare si confort, fara a face compromisuri la siguranta si consum redus.


Exterior

Noua Mazda CX-5 are un look nou specific liniei de design adoptata de constructorul japonez. Asa cum am specificat mai sus exteriorul masinii este bazat pe noua tema de design ”KODO”, “inspirata de forta si miscarile fine ale ghepardului”. Cu “KODO – Sufletul miscarii” Mazda  încearca sa duca proiectarea automobilelor dincolo de rigiditatea functionala a SUV-ului tipic, atingând noi culmi de emotie si rafinament. Scopul noii teme este de a creea o miscare care sa încânte sufletul, provocând o reactie emotionala în timp ce soferul interactioneaza cu masina. Acest model al japonezilor ne-a lasat o buna impresie în ceea ce priveste aspectul exterior. Liniile caroseriei sunt foarte placute, farurile si stopurile au de asemenea forme placute, iar culoarea masinii pe care am avut-o noi la dispozitie pentru test (albastru deschis) completeaza cu brio toate caracteristicile pe care noi le putem trece la “plusuri”. Este o masina care ofera o senzatie placuta în timpul mersului, aceasta datorându-se si design-ului. Noi suntem foarte multumiti cu felul în care aceasta masina se prezinta la capitolul “ design”. Una peste alta, Mazda CX-5 este un SUV aratos, care cu siguranta va întoarce multe capete pe strada.


Interior

Mazda a facut mereu interioare bine finisate. Plasticele sunt de calitate buna, iar instrumentele de bord sunt clare si bine pozitionate. Plansa de bord are trei cadrane, vitezometrul fiind cel mai mare. Lumina de iluminare pe timp de noapte este alba. Apoi impresioneaza spatiul din interiorul acestui SUV. Este chiar mai mare decât interiorul modelului CX-7. De asemenea portbagajul este urias, având un volum de încarcare de 503 litri.

Trebuie sa amintim ca noul SUV Mazda este echipat cu un display tactil color de 5,8 inci si un buton rotativ de comanda pentru controlul functiilor de divertisment. În functie de nivelul de echipare, se poate opta pentru un sistem de navigatie integrat, realizat în colaborare cu TomTom. Un alt detaliu care ne-a placut este cadrul care apare pe ecran atunci când masina se afla în treapta de marsarier. Acest cadru apare peste imaginea provenita din camera speciala amplasata pe usa portbagajului si ajuta soferul indicându-i acestuia pozitia viitoare a masinii, chiar si în functie de miscarile volanului.

Sistemul audio surround Bose a fost creat special pentru Mazda CX-5. Cele noua difuzoare includ trei în bord, doua în usile din fata, doua în usile din spate si doua în spatele locurilor din spate. Conectati dispozitive prin USB, auxiliar sau Bluetooth si dati volumul mai tare cu amplificatorul digital. Alegeti din opt canale de egalizare dedicate si lasati sistemul de compensare automata a zgomotului  AudioPilot sa ajusteze sunetul în functie de zgomotul ambiant.

Sunetul provenit din difuzoare este de o calitate excelenta si la volum maxim este destul de greu sa mai descifrezi zgomotul de fond. Chiar daca, eu personal, nu sunt un împatimit al condusului cu muzica la maxim, trebuie sa recunosc , macar de data aceasta, ca aceasta experienta mi-a facut placere.


Performanta

Un alt capitol la care Mazda CX-5 exceleaza este cel al performantelor. Noul motor SkyActive este capabil. La primul contact veti avea senzatia ca automobilul se simte greoi si ca motorul este cumva prea mic, însa dupa câteva zeci de kilometri învatati sa îl exploatati corect, puterea maxima fiind livrata la 4.000 rpm. Astfel, Mazda CX-5 4WD cu cutie automata accelereaza de la 0 la 100 km/ora în 10.5 secunde, iar viteza maxima atinsa este de 197 km/ora.


Siguranta

Mazda CX-5 a trecut prin testele EuroNCAP de curând. Cel mai recent SUV japonez a obtinut scorul maxim general de cinci stele, cu un grad de protectie al pasagerilor adulti de 94%.
 
Lista dotarilor la capitolul siguranta si securitate este completa. Avem sase airbaguri: doua frontale, doua laterale si doua cortina plus sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, sistem de control al stabilitatii dinamice (DSC), sistem de control al tractiunii (TCS), asistare la plecarea din panta (HLAS).

Apoi mai exista o serie de sisteme pentru asistarea celui de la volan: avertizare la depasirea benzii de rulare (RVM), control automat faza lunga (HBCS),camera video pentru mersul cu spatele,  senzori de parcare, asistent pentru frânare inteligenta în oras.

La capitolul “ Sonerii” mai avem de adaugat soneria pentru centura de siguranta care se activeaza pentru locurile din fata si soneria pentru portbagajul deschis. (De mentionat ca pot exista si altele pe care nu am avut ocazia sa le auzim la testul de drum.)

Un alt detaliu care trebuie amintit aici este senzorul care avertizeaza soferul ca are un alt automobil în apropiere pe care nu îl poate vedea în oglinda laterala, respectivul automobil fiind aflat în asa-numitul “unghi mort”. La testul de drum am bagat de seama ca acesta functioneaza foarte bine si  ca este foarte folositor si atunci când sunteti depasit de un alt autovehicul. Mai exact, acesta consta într-un LED amplasat în coltul fiecarei oglinzi laterale si care se aprinde de fiecare data când senzorul detecteaza automobilul în cauza. De parca LED-ul care lumineaza cu o intensitate suficient de mare, Mazda a implementat si o sonerie care se activeaza în momentul când semnalizati schimbarea directiei de deplasare , iar senzorul detecteaza o alta masina aflata în “ unghiul mort”. Aceasta functie s-a activat de câteva ori cu ocazia celor câteva minute de condus prin Bucuresti, iar pe mine chiar m-a surprins prima data când s-a activat pentru ca nu credeam ca pot sa mai gaseasca înca un motiv sa adauge o noua sonerie. Macar aceasta îsi arata rostul, fata de cea pentru centura de siguranta care parca mai mult reuseste sa ma enerveze decât sa ma ajute în vreun fel.


Consum

Cei de la Mazda spun ca noua tehnologie Skyactiv le-a permis sa produca motoare mai performante, reducând în acelasi timp consumul de carburant si emisiile poluante. Pentru motorul de 2.2 litri turbodiesel biturbo plus cutie automata si tractiune 4x4, consumul oficial de carburant este de 5.5 l/100 km.

Pentru a ajuta la reducerea consumului de combustibil în oras Mazda a implementat tehnologia “i-stop”. Sistemul “i-stop” este în dotarea standard, fapt neobisnuit printre SUV-urile compacte. “i-stop” îmbunatateste consumul de combustibil al masinii prin oprirea motorului la stationarea în trafic. Nici nu va veti da seama de aceasta, pentru ca i-stop reporneste motorul mai rapid si mai lin decât majoritatea sistemelor start-stop. Totusi eu inca nu m-am lamurit pe deplin de situatiile in care acest sistem functioneaza. (S-a intamplat de cateva ori, insa dupa aceea cand ma asteptam sa opreasca motorul nu s-a mai intamplat nimic.)

 

 

 

 

0 Comentarii pentru Test drive Mazda CX-5 2.2l 175 CP Revolution 4WD AT


Nici un comentariu pentru acest drive test.
Fii tu primul care comenteaza

Comenteaza acest drive test:
  • * obligatoriu
  • * obligatoriu (nu va fi publicat pe site)
  • * obligatoriu
  • * obligatoriu

Alte drive test-uri

SUBMENIU

Masini Noi

Masini Second Hand

Auto Utile