MASINI.ODAT.RO - Drive Test masini noi, Test drive Citroen C5 2.0i si C-Crosser 2.2 HDi
Cauta 

register iconFa-ti cont! login iconIntra in cont!

123auto logo

Test drive Citroen C5 2.0i si C-Crosser 2.2 HDi

Test drive Citroen C5 2.0i si C-Crosser 2.2 HDi


poze Test drive Citroen C5 2.0i si C-Crosser 2.2 HDi

Test drive Citroen C5 2.0i si C-Crosser 2.2 HDi-1 Test drive Citroen C5 2.0i si C-Crosser 2.2 HDi-2 Test drive Citroen C5 2.0i si C-Crosser 2.2 HDi-3
Test drive Citroen C5 2.0i si C-Crosser 2.2 HDi-4 Test drive Citroen C5 2.0i si C-Crosser 2.2 HDi-5 Test drive Citroen C5 2.0i si C-Crosser 2.2 HDi-6

12 mai 2009


de Mihai Nica & Andrei Dinca

 

 

Test drive Citroen C5 2.0i 16v 143 CP Dynamique si C-Crosser 2.2 HDi 156 CP Exclusive

 

 

Un spirit diferit

1 Mai, Poiana Brasov si Citroen

 

 

 

Ziua de 1 mai a fost dintotdeauna despre libertate , relaxare si distractie.


Cu aceste trei lucruri in gand am pornit la drum chiar in aceasta zi impreuna cu un bun prieten si coleg atunci cand a trebuit sa onoram invitatia de a petrece un weekend la munte , castigata prin concursul organizat de Citroen Romania si 123auto.ro.


Si pentru ca acest weekend sa fie unul cu adevarat special am avut ocazia de a testa doua dintre modelele Citroen , este vorba despre noul C5 si mai noul C-Crosser.


Cele aproximativ doua zile si jumatate ne-au oferit suficient timp si asfalt in fata noastra pentru a ne distra  explorand cele doua autoturisme puse la dipozitie.


Libertatea a fost deplina , “compania” una placuta iar traseul ales (Bucuresti , Poaiana Brasov , Rasnov , Bran , Pitesti) prin peisaje si vremea variata , uneori capricioasa a reusit sa creeze conditiile pentru o iesire din cotidian intr-un mod cat mai autentic.


Trebuie metionat deasemenea ca aceasta idee a unui test drive efectuat de niste profani ai domeniului auto, niste oameni obisnuiti in conditiile unei atmosfere relaxante si placute a fost una inedita si binevenita in acelasi timp.Dupa aceasta nu putem decat spera ca, in viitor, astfel de initiative sa fie cat mai frecvente .


Inevitabil dupa aceasta aventura a trebuit sa va vina si parerile pe care am incercat sa le expun in randurile urmatoare  intr-un mod cat mai  profesionist.

 


Un spirit diferit.


Un spirit diferit , cu aceasta noua identitate a producatorului Citroen se identifica si cele doua modele , C5 si C-Crosser aparute nu cu foarte mult timp in urma. Aceasta identitate este data de indrazneala unei masini cu adevarat franceza , nonconformista care te diferentiaza de toti ceilalti.

Desi nu este un model nou , avand o generatie anterioara sedanul C5 nu suporta comparatia cu predecesorul sau deoarece diferenta este mult prea mare.


Designul sedanului francez este cu adevarat impresionant si nu datorita lungimii sale care reprezinta un record in segment ci gratie desenului si proportionarii foarte bune ale caroseriei ce reuseste sa imbine cu succes liniile fluide cu unghiurile prezente la nivelul blocurilor optice si al siglei constructorului.


Parte din fata a modelului este dominata de blocurile optice sub forma unei aripi , atent lucrate si unite de logoul cromat ce margineste capota anterior . Nici stopurile spate nu sunt mai prejos din punct de vedere al designului dand ,impreuna cu luneta concava un aspect agresiv dar extrem de aratos.


Interiorul automobilului ofera intradevar asa cum spune producatorul atentie fata de sofer. Confortul incepe de la nivelul scaunelor care pe langa suportul lombar reglabil si o sustinere laterala extraordinara sunt proiectate astfel incat dupa ce te-ai asezat in ele te vor face sa stai cat mai mult in interior si sa explorezi si restul automobilului.


Bordul C5-ului abunda in tehnologie dar nu orice fel de tehnologie ci una cu stil asa cum arata si celebrul volan cu o consola centrala fixa dar plina de comenzi ( computerul de bord, sistemul audio, telefonul , cruise control)  sau imbinarea dintre afisajul digital si ceasurile clasice in cele 3 cadrane din fata ta.


Modelul testat a avut sub capota motorul pe benzina 2.0i  16v 143 CP , transmisie manuala cu 5 rapoarte si nivel de echipare Dinamique.


Acest motor s-a dovedit capabil de a face fata dimensiunilor masinii insa cu o dozare uniforma a puterii , fara excese. Zgomotul produs este redus si ofera o senzatie de rafinament mecanic.


Ce atrage atentia este stabilitatea si manevrabilitatea extraordinara a masinii combinata cu un confort la rulare foarte bun toate acestea in conditiile prezentei  pe masina testata a suspensiei metalice. Acest lucru nu te face decat sa te gandesti cum se comporta automobilul cu suspensia hidropneumatica  de la Citroen denumita Hydractive.


In concluzie se poate spune ca desi C5-ul are cateva caractere germane asa cum este sugerat si de sloganul sau de promovare , “Unmistakably German but made in France” , ramane in esenta o masina franceza , usor de condus si provocatoare. 

 

 

Modelul C Crosser reprezinta o noutate fiind primul SUV din istoria de 90 de ani a constructorului francez.


Daca nu ai sti ca Citroen a imprumutat pentru realizarea acestui model cate ceva de la o companie care stie mai multe despre 4x4 , Mitsubishi , in cele din urma vei vedea undeva un Mitsubishi Outlander si vei intelege de ce iti parea ceva unoscut la modelul francez, sau invers.


Designul Crosserului este dosebit  atragand atentia prin aplicarea caracteristicilor tuturor modelelor Citroen pe dimensiunile unui  SUV : logoul prelungit si blocuri optice ascutite. Priza de aer larga din spoilerul fata si proiectoarele cu contur cromat  intregesc aspectul frontal foarte placut. Elementele cromate sunt prezente in tot ansamblul exteriorului iar jantele de 18 inch dau un aspect sportiv automobilului francez.


Interiorul ofera un confort bun prin dotarile multiple chiar in standard (volan ajustabil, tapiserie din piele, scaunde electrice incalzite , cotiera centrala , volan imbracat in piele, senzor de ploaie , climatizare , geamuri electrice atermice ) si un spatiu generos. In ceea ce priveste aspectul interiorului putem spune ca nu este unul care sa starneasca emotii volanul fiind monoton iar instrumentele de bord neatractive. Prin urmare tehnologia prezenta aici poate nu suficient pentru un Citroen nu este una creativa.


C-Crosser-ul testat cu un motor diesel  2.2 Hdi  156 CP  Exclusive a  oferit o surpriza placuta  prin performantele motorului si modul in care se conduce. Cuplul motor de 380 Nm suficient pentru cele 1750 de kg ale SUV-ului este disponibil destul de devreme oferind flexibilitate in combinatie cu transmisia cu sase rapoarte iar suspensia  asigura un echilibru bun intre confort si manevrabilitate.


Soferul poate acum alege pentru modelul Citroen , companie care a adus pentru prima oara in productia de masa tractiunea fata si modul de functionare four weel drive sau full lock pentru situatiile cu aderenta scazuta.


Asadar se poate spune ca debutul noului C Crosser in segmentul masinilor de teren este unul mai mult decat onorabil aducand un aer avangardist impreuna cu eleganta si versatilitatea sa.

 

 

 

0 Comentarii pentru Test drive Citroen C5 2.0i si C-Crosser 2.2 HDi


Nici un comentariu pentru acest drive test.
Fii tu primul care comenteaza

Comenteaza acest drive test:
  • * obligatoriu
  • * obligatoriu (nu va fi publicat pe site)
  • * obligatoriu
  • * obligatoriu

Alte drive test-uri

SUBMENIU

Masini Noi

Masini Second Hand

Auto Utile