MASINI.ODAT.RO - Drive Test masini noi, Test drive Fiat 500 1.3 Multijet 75 CP
Cauta 

register iconFa-ti cont! login iconIntra in cont!

123auto logo

Test drive Fiat 500 1.3 Multijet 75 CP

Test drive Fiat 500 1.3 Multijet 75 CP


poze Test drive Fiat 500 1.3 Multijet 75 CP

Test drive Fiat 500 1.3 Multijet 75 CP-1 Test drive Fiat 500 1.3 Multijet 75 CP-2 Test drive Fiat 500 1.3 Multijet 75 CP-3
Test drive Fiat 500 1.3 Multijet 75 CP-4 Test drive Fiat 500 1.3 Multijet 75 CP-5 Test drive Fiat 500 1.3 Multijet 75 CP-6

24 iunie 2009


de Nelu Barbu

 

 

 

Test drive Fiat 500 1.3 Multijet 75 CP

 

 

 


Haios, retro, citadin

 

 

 

 


Recunosc ca am plecat cu idei preconcepute spre acest drivetest, idei sexiste si usor misogine mai exact, si nu mi le-am schimbat foarte mult, dar masinuta asta m-a cucerit iremediabil si cu mâna pe inima spun ca intra în top 3 al preferintelor mele în materie de condus prin oras.


Sigur, strazile din Bucuresti nu au nimic din farmecul aleilor pietruite din Arsoli sau Roma, dar aerul retro al cutiutei, ce abunda totusi în modernism, te face sa te simti într-o lume joviala cum numai prin filmele italienesti despre anii ’50 mai vezi.


Exteriorul este conceput sa atraga privirile, în mod voit. De fapt, asta s-a dorit de acum 50 de ani. O masina atragatoare, ieftina, de oras. Daca la capitolul ieftin întotdeauna e loc de mai bine, la atractivitate Cinquecento face toti banii. E o masina haioasa, vesela, din orice unghi o privesti, o masina feminina daca ma întrebati pe mine, dar rigla gusturilor este unica pentru fiecare individ si gama de accesorii pentru personalizarea masinii la exterior este destul de larga, asa ca fiecare viitor proprietar îsi poate satisface imaginatia dupa bunul plac.


Aerul retro continua si la interior, piesa de rezistenta este fâsia de plastic rigid si lucios, asezata pe partea stînga a bordului. Pur si simplu aceasta bucata de plastic, musai în culoarea exteriorului masinii, da o nota de obiect de arta, prin contrastul cu pielea de pe volan si tapiteria atent lucrata. Impresionant si contrastul dintre elementele instrumentarului de bord. Pai avem vitezometrul si  turometrul „pe rotund”, care mie îmi aduceau aminte de ceasul de mâna al bunicului, ceas pe care l-a purtat în razboi, si mai avem afisajul electronic din centru, ca la toate masinile moderne, de altfel.


În ciuda faptului ca vorbim de o masina de 3,55 m lungime, scaunele sunt foarte confortabile si spatiul este suficient. În fata, sa ne întelegem. În spate, povestea se schimba nitel, mai ales daca ai jucat baschet în copilarie. În acest caz, la denivelari, plafonul devine brusc prea aproape si sunt sanse mari sa îti strici nitel freza. Este un amanunt pe care îl pot trece repede cu vederea daca ma gândesc de câte ori merg în decursul unui an cu mai multe persoane în masina. Mie îmi ajung degetele de la o mâna. Ar putea fi totusi o problema pentru cei cu personalitati multiple.


Tot pe aici trebuie sa aduc aminte de  comenzile pe volan, elementele cromate ale portierelor  si binecuvântarea trapei pentru zilele însorite. La drum lung, chiar nu ai nevoie de aer conditionat. Am fost placut surprins ca am gasit în aceasta masinuta suport USB conectat la sistemul audio, desi ar fi trebuit sa ma astept ca într-o masina de dimensiuni mici sa existe alternativa pentru multitudinea de eventuale CD-uri si ca o noutate, aromatizatorul, pe care în primele 2 minute l-am privit sceptic si chiar ma gândeam ca ar putea fi un suport de pahar mai smecher.


Spatiile de stocare sunt ok având în vedere dimensiunile masinii. Torpedoul nu are usa, asa ca nu va gânditi sa va lasati portofelul în masina, pentru ca dispare la fel de repede cum dispare roua într-o zi de vara. Ar mai fi o nisa prin stânga volanului, maxim pentru un telefon de dimensiuni mici si o ascunzatoare în partea dreapta a consolei centrale, pe care am descoperit-o stând pe locul mortului. Ma scuzati, pe scaunul din dreapta. E, aici ar fi ceva mai mult spatiu, dar nu stiu cum se vor descurca domnisoarele din zilele noastre judecând dupa posetele tip geamantan pe care le afiseaza.


La capitolul manevrabilitate si comportament rutier, noul Cinquecento bate cu gratie orice competitior. Se vede ca masina este una gândita pentru orasele contemporane. Orase aglomerate, normal, ca doar ne-am triplat numarul în ultimii 30 de ani. Este foarte usor de condus , volanul este sensibil si de aici porneste agilitatea de care da dovada masina. Parcarile sunt un vis, ai loc oriunde si nimeni nu te poate acuza ca ai blocat calea pietonilor în cazul în care singurul loc de parcare existent este trotuarul.


Motorizarea pe care am avut ocazia sa o testez,  diesel Multijet de 1.3 litri si 75 de cai putere, este ideala pentru buzunarele oricui, mai ales în timpurile de panica în cotetul economiei, pe care le traim. Dezavantajul ar fi acela ca la drum lung si întins, motorul este putin mai lenes, mai ales daca în masina se afla 3 adulti plus bagajele necesare acestora. Compenseaza însa la depasirile din scurt, cuplul de 145 Nm/ 1500 rpm fiind un real impuls si ajutor uimitor mai ales pentru ceilalti participanti la trafic. Pâna la urma nu degeaba Fiat 500 a fost declarata  cea mai sigura din clasa sa. stiau respectabilii domni de la EuroNCAP ca masina nu te lasa la greu în momente dificile.


Nu ma asteptam la atâta liniste de la un motor diesel, dar fiind vorba de o masina ce nu cântareste mai mult de 980 kg, nu e nevoie de vreo icnitura a motorului nici când rulezi cu 130 km/h. Apropo de asta, kilometrajul suporta potrivit afisajului 220 km/h, în fisa tehnica se vorbeste despre 165 km/h. Probabil, adevarul este undeva la mijloc.


Ceea ce este cu adevarat important, masina se comporta foarte bine la drum lung, chiar si pe serpentinele de pe Valea Prahovei, cu tot cu denivelari. Pasagerul din spate s-a plâns doar de câteva cucuie, semn ca puntea spate semirigida, e mai mult rigida decât semi.


Consumul este unul care da senzatii de lesin concurentei si de fericire proprietarilor. Fisa tehnica spune ceva de 4.2 mixt, aproape ca un scuter, dar cum eu nu sunt robot, am scos aproape 5, despre care sunt chiar multumit.


În concluzie, Fiat 500 este o masina nascuta si crescuta la oras. Daca o duci la tara, strâmba putin din nas, dar se conformeaza de dragul tau, ca d-aia esti stapân. Punctele forte sunt consumul redus si aspectul retromodernist. Punct slab – spatiul limitat.

 


FIAT 500 1.3 Multijet, 75 CP


Cilindree (cm³)                   1248
Nivel ecologic                     EURO 5


Dimensiuni
Lungime (mm)                   3546
Latime (mm)                     1627
Inaltime (mm)                   1488
Ampatament (mm)             2300
Capacitate portbagaj (dm³)  1850


Masa proprie                       980 kg
Capacitate rezervor                35 l
Viteza maxima                    165 km/h
Acceleratie
0 - 100 km/h                     12,5 s
Consum carburant (l/100 km)
Urban                                 5,3
Extraurban                          3,6
Mediu                                 4,2
Emisii CO2 (g/km)              111

 


Pentru toate detaliile legate de masinuta, întrebati cu încredere la AutoItalia.

 

 

 

 

 

0 Comentarii pentru Test drive Fiat 500 1.3 Multijet 75 CP


Nici un comentariu pentru acest drive test.
Fii tu primul care comenteaza

Comenteaza acest drive test:
  • * obligatoriu
  • * obligatoriu (nu va fi publicat pe site)
  • * obligatoriu
  • * obligatoriu

Alte drive test-uri

SUBMENIU

Masini Noi

Masini Second Hand

Auto Utile