MASINI.ODAT.RO - Drive Test masini noi, Test drive Kia Ceed FL 1.6 CRDI 115 CP
Cauta 

register iconFa-ti cont! login iconIntra in cont!

123auto logo

Test drive Kia Ceed FL 1.6 CRDI 115 CP

Test drive Kia Ceed FL 1.6 CRDI 115 CP


poze Test drive Kia Ceed FL 1.6 CRDI 115 CP

Test drive Kia Ceed FL 1.6 CRDI 115 CP-1 Test drive Kia Ceed FL 1.6 CRDI 115 CP-2 Test drive Kia Ceed FL 1.6 CRDI 115 CP-3
Test drive Kia Ceed FL 1.6 CRDI 115 CP-4 Test drive Kia Ceed FL 1.6 CRDI 115 CP-5 Test drive Kia Ceed FL 1.6 CRDI 115 CP-6

12 decembrie 2009


de Nelu Barbu

 

 


Test drive Kia Ceed FL 1.6 CRDI 115 CP

 

 

 

 


O masina mai matura dar cu aceeasi garantie, 7 ani!

 

 

 


Absolut toate orasele din tara noastra au strazi mai late si strazi mai înguste. Corect. Stiu ca nu am descoperit apa calda si roata, dar ce dracu a fost în mintea arhitectilor, ca pe vremea când au pus la cale marete proiecte arhitecturale, cum ar fi blocuri pline de garsoniere confort III, existau si alte mijloace de transport în afara carutelor. Exact, ma refer la masini care prin dimensiunile din fabricatie nu se pot strecura una pe lânga alta pe o strada de un metru jumate, indiferent daca pe laterale sunt sau nu parcate alte masini, parcate legal sau ilegal. Avem asadar doua posibilitati : 1. sa punem umar lânga umar si sa mutam blocurile mai la dreapta sau la stânga si 2. sa ne cumparam masini de dimensiuni mai mici, de oras, care sa se poata strecura una pe lânga alta.


N-ar fi ideal sa ne plimbam toti cu masini de dimensiuni mici care sa ofere bucurie venita din confort si siguranta? Una dintre cele mai bune în domeniu este noua Kia Cee’d, numita Kia Cee’d FL ( face-lift ), pe care am avut placerea sa o încerc.


In primul rând Kia a reusit ceva ce la început parea dificil spre imposibil de realizat : "sa prinda" pe piata europeana, o piata greu de cucerit, mai ales din pricina mentalitatii conservatoare a europenilor. Sa ridice mâna cine nu crede ca masinile germane sunt cele mai bune.


Merg si cele coreene, chiar foarte bine. De altfel, coreeni sunt oameni cu viziune si cu un puternic simt al afacerilor, asa ca denumirea Kia Cee’d vine de la Kia Comunitatii Europene cu Design European ( Kia Community of Europe European Design ). Si Kia a mers excelent pe piata europeana, gratie pretului si celor 7 ani garantie care au lasat masca mari constructori europeni la vremea potrivita. Între timp criza economica a facut pe toata lumea sa îsi regândeasca strategia de piata si chiar daca Kia a aparuse de doar doi ani, deci nu putem spune ca este o masina îmbatrânita, constructorul a simtit nevoia sa îi faca o operatie estetica si retusuri la "organele interne", retusuri esentiale în contextul global al constructiilor de autovehicule.


Noutatile vin în primul rînd din design. Prima ce sare în ochi este noua grila ce are ceva din aspectul SUVurilor si care, normal, face masina mai agresiva, dar risca putin sa nu faca ochi dulci publicului feminin. Farurile au fost regândite si revolutionate si au acum un aspect mai îndraznet, high-tech si aduc un plus de modernism împreuna cu forma rectangulara a proiectoarelor. Modificarile de forma sunt sesizabile si la nivelul blocurilor optice spate, desi aici nu s-a insistat foarte mult. Capota s-a ales si ea cu nervuri puternice menite sa dea pe lânga agresivitate si o nota de suplete . În plus, masina a mai câstigat 2,5 cm în lungime.


Coreenii au lucrat si la interior, nu foarte mult, dar cu succes. În primul rând volanul are un diametru mai mic si daca nu ar  avea un plastic odios în parea inferioara, ar primi nota 10 din partea mea. Echilibreaza balanta pielea fina în care este îmbracat covrigul si asezarea oprima a comenzilor. Pâna la urma coreenii au înteles ca numai folosirea a cât mai multe materiale de calitate îi poate mentine în top si, per ansamblu, interiorul arata bine, scaunele au o tapiterie mult mai placuta din punct de vedere calitativ, iar materialele de pe planta de bord sau de la nivelul portierelor sunt moi si foarte placute la atingere. S-a lucrat si la aspectul consolei centrale si la sistemul audio. Spatiul interior a ramas la fel de generos pentru pasagerii din spate, mai ales ca scau¬nele au fost modificate pentru a oferi mai mult volum pentru picioa¬re., iar spatiile de depozitare, chiar daca nu sunt enorme, sunt suficient de multe. Si ca bonus, s-a schimbat spre rosu lumina cadranelor indicatoare, ceea ce face condusul mai placut si odihnitor ochilor.


La capitolul performante, Kia nu epateaza, dar în niciun caz nu deranjeaza. Prin noul model s-a obtinut un plus de confort prin suspensia revizuita complet, astfel ca drumurile cu denivelari au devenit acceptabile iar masina este cu siguranta mai stabila în viraje. Acceleratia nu este punctul sau forte, daca vrei sa ajungi de la 0 la 100 de km/h ai nevoie de 11,5 secunde.


Motorul nu este unul chiar silentios, mai ales în diminetile racoroase, când ai impresia ca vreo 4-5 greieri se adapostesc peste iarna sub capota masinii tale. Acum sa nu va închipuiti ca nut e mai auzi om cu persoana, este vorba de zgomotul specific al unui motor diesel.


Versiunea testata de noi, 1.6 diesel 115 CP, ofera  puterea maxima la 4000 rpm si un cuplu motor de 255 Nm. Partea prosta este ca intra în functiune devreme , la 1750 rpm si se termina si mai repede pe la 2500 rpm. Si cum masina dispune si de afisajul pentru treapta de viteza optima (pentru un consum mai bun) simti ca motorul îti cere o treapta superioara mult prea devreme.  Masina detine o cutie manuala  în 6 trepte, iar consumul este senzational pe vremurile astea. La carte se spune despre  4,9 litri/100 km, în regim ur¬ban si 4,4 – mixt. Noi am reusit un 5,0 litri/100 km – mixt.


La capitolul siguranta va reamintesc cele cinci stele EuroNCAP pe care hatchback-ul a reusit sa le adune gratie echiparii modelului cu un numar de sase airbaguri, centuri pretensionate cu prindere in trei puncte si  ABS l cu distributie electronica a fortei de franare.


Cel mai mare avantaj al Kia Ceed FL, este cu siguranta pretul  Kia Ceed este cea mai accesibila compacta de pe piata. Versiunea Best 1,4 benzina , face doar 11.722 euro. În banii astia intra : o¬glinzi electrice cu încalzire, geamuri electrice, computer de bord, tetiere ac¬tive, 6 airbag-uri, CD player MP3 2-DIN cu 6 boxe, comenzi audio pe vo¬lan, conexiune USB + AUX, aer con¬ditionat cu refrigerare torpedou, an¬velope Michelin.


Versiunea diesel Best cos¬ta putin mai mult, 13.282 de euro, dar este mult sub pretul concurentei. Si sa nu uitam ca deocamdata Kia este singura marca ce îsi permite garantia full de 7 ani.


Detalii tehnice
Motor: 1.6 turbo diesel
Putere maxima: 115 CP/4000 rpm
Cuplu maxim: 255 Nm/1.900 rpm
Viteza maxima: 188 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 11,5 s
Consum mediu: 4,4 l/100 km
Lungime: 4,26 metri
Latime: 1,79 metri
Înaltime: 1,48 metri
Pret: 13.282 euro

 

 

 

0 Comentarii pentru Test drive Kia Ceed FL 1.6 CRDI 115 CP


Nici un comentariu pentru acest drive test.
Fii tu primul care comenteaza

Comenteaza acest drive test:
  • * obligatoriu
  • * obligatoriu (nu va fi publicat pe site)
  • * obligatoriu
  • * obligatoriu

Alte drive test-uri

SUBMENIU

Masini Noi

Masini Second Hand

Auto Utile