MASINI.ODAT.RO - Drive Test masini noi, Test drive Toyota Auris 2.0 D-4D 126CP
Cauta 

register iconFa-ti cont! login iconIntra in cont!

123auto logo

Test drive Toyota Auris 2.0 D-4D 126CP

Test drive Toyota Auris 2.0 D-4D 126CP


poze Test drive Toyota Auris 2.0 D-4D 126CP

Test drive Toyota Auris 2.0 D-4D 126CP-1 Test drive Toyota Auris 2.0 D-4D 126CP-2 Test drive Toyota Auris 2.0 D-4D 126CP-3
Test drive Toyota Auris 2.0 D-4D 126CP-4 Test drive Toyota Auris 2.0 D-4D 126CP-5 Test drive Toyota Auris 2.0 D-4D 126CP-6

29 martie 2009

 

de Nelu Barbu

 

 


Test drive Toyota Auris 2.0 D-4D 126CP

 

 

Toyota Auris 2.0 D-4D - 126CP – Samuraiul strazilor


Auris ... Cum adica Auris?! Pe mine ma duce automat cu gândul la metalul pretios purtat sfidator de personaje lipsite de orice alte calitati, în ideea nu te uita la ce nu am, priveste stralucirea! . Si pentru ca în ziua de astazi superficialitate gasesti pe toate drumurile, am zis sa nu ma împiedic de un amanunt atât de mic si sa construiesc o relatie plecând de la un amanunt minor, cum ar fi un nume, fie el ales de o echipa întreaga de oameni cu pregatire în domeniul marketingului.


Relatia cu Toyota Auris a început cu dreptul si nu numai pentru ca piciorul drept este cel pe care îl urci primul în masina. Interiorul te face sa te simti pustan, dar unul de bani gata, pentru ca materialele sunt fine si de bun gust. Formele sunt futuriste (vine din franceza, sincer) si consola centrala face toti banii. În forma de arc, sustine - a se citi tine sus - schimbatorul de viteze si levierul frânei de mâna. Rezultatul este unul estetic în primul rând.


În plus, sub consola exista un spatiu în care sa presupunem ca ai putea depozita diverse lucruri.
Pacat ca nu este usor de ajuns în acelasi spatiu, dar, probabil constructorul japonez s-a gândit ca pe lumea asta nimeni nu vorbeste la telefon când e la volan, de exemplu.


Sunt de acord ca astfel pozitionat, schimbatorul îti da diverse senzatii, de exemplu, ca te afli într-un SUV, ceea ce nu poate fi decât foarte tare. Pe de alta parte, cotiera este amplasata parca putin prea în spate, sau poate am eu antebratul drept mai scurt decât majoritatea. 


Bordul, surprinzator de adânc si dispus pe orizontala poate fi un suport ideal pentru mutunache alb cu pete maro pe care iubita/sotia l-a achizitionat la oferta din supermarketul în care te-a târât la cumparaturi.


În dreptul cadranelor, bordul face o dubla unduire, ce vine ca o gura de aer proaspat fata de bordurile obisnuite ale altor marci.


În centrul cadranelor se afla un display digital unde apar informatii despre nivelul carburantului si temperatura lichidului de racire, precum si datele de la computerul de bord.


Butonul care actioneaza computerul de bord este mic si amplasat chiar lânga cadrane, deci nu-l cautati pe volan, cum am facut eu. Pe volan se afla doar comenzile pentru sistemul audio. 


Daca totusi apreciati gadgeturile, bucurati-va de cel numit Shift Indicator! Acesta consta in doua sageti luminate pe bord ce te anunta cand este momentul oportun pentru a schimba viteza. Este un programel pur informativ, dar de real ajutor in cazul unui mod economic de condus.


Auris pare o masina mica, dar este extrem de spatioasa. Aici îsi spune cuvântul  pozitia înalta de condus. În plus, dispune de incredibil de multe spatii  de stocare, buzunare si buzanarase. Cel mai tare m-a impresionat cel de  pe plafon. Si ca bonus, ai la dispozitie doua torpedouri, cotiera cu dubla deschidere si suporturile pentru pahare pozitionate sub gurile de ventilatie dispuse în lateralele bordului.


Daca va dati in vant dupa optionalele premium, ghinion! Versiunea de top nu include  navigatia, tapiseria din piele sau insertiile de metal sau lemn (niciodata nu am inteles de ce ar vrea cineva insertii de lemn).


La exterior, Auris nu socheaza , in sensul ca nu este masina care sa atraga toate privirile, dar nu deranjeaza, ba chiar are un aspect placut ochiului. Imprumuta si cateva idei de la Corolla, dar aduce si unele noutati, in special de design. De remarcat si “regimul de slabire” la care a fost supusa Auris. Portierele si capota sunt mai usoare si se inchid/deschid cu mult mai multa lejeritate in comparatie cu altele.


Auris vine pe un sasiu din otel, complet nou, mai rigid. Directia este actionata electric iar suspensiile MacPherson absorb excelent denivelarile inevitabile din orase. Sta bine pe drum si abordeaza curbele incredibil de bine chiar si cand viteza iti creste simtitor adrenalina.


Este foarte usor de condus, acceleratia fiind de o sensibilitate aparte. Pe scurt, se infige, se strecoara si iti ofera suficienta putere pentru a prinde si celalalt semafor pe verde. 


Pana la urma vorbim despre o masina gandita sa cucereasca podiumul in segmental C si cu siguranta este mai frumoasa decat fosta Corolla hatchback, Auris  este disiponibila  in varianta cu 5 usi, are o lungime de 422cm, o latime de 176cm si o inaltime de 151cm, iar ampatamentul de 260cm confera suficient spatiu la interior pentru a te crede intr-o masina dintr-o clasa superioara.


Toyota Auris este dsiponibila in  patru motorizari Euro IV, care pot fi cuplate cu transmisii manuale sau MultiMode:
- Auris 1.4 VVT-i - 97CP/6000rpm, cuplu maxim 130Nm/4400rpm, 0-100km/h in 13 sec si consum mediu de 6.9l
- Auris 1.6 Dual VVT-i - 124CP/6000rpm, cuplu maxim 157Nm/5200rpm, 0-100km/h in 10.4 sec si consum mediu de 7.1l
- Auris 1.4 D-4D - 90CP/3800rpm, cuplu maxim 190Nm/1800-3000rpm, 0-100km/h in 12 sec si consum mediu de 5l
- Auris 2.0 D-4D - 126CP/3600rpm, cuplu maxim 300Nm/2000-2800rpm, 0-100km/h in 10.3 sec si consum mediu de 5.4l


Constructorul japonez pune mare accent si pe siguranta.  Auris vine cu nu mai putin de noua airbaguri in dotarea de serie inclusiv un airbag pentru genuchi, Pretul modelului testat trece nitel de 20.000 de euro, ceea ce te poate duce cu gandul la diverse mirodenii, cum ar fi piperul. Din fericire,  preturile pentru Auris pornesc de la 14.689 euro DDP.

 

 

1 Comentariu pentru Test drive Toyota Auris 2.0 D-4D 126CP


[2009-03-29 19:46:36] Mihai
ce-mi place umorul vostru ...ironiile indreptate catre masina ( bordul, cotiera ) nu ma fac decat sa rad cu gura pana la urechi :)). vis-a-vis de masina..parca tot spre ceva european m-as orienta. foarte bun review-ul. tineti-o tot asa!

Comenteaza acest drive test:
  • * obligatoriu
  • * obligatoriu (nu va fi publicat pe site)
  • * obligatoriu
  • * obligatoriu

Alte drive test-uri

SUBMENIU

Masini Noi

Masini Second Hand

Auto Utile