carvertical VIN

Carbon Disclosure Project – BMW Group inca o data lider in dezvoltare durabila

img
Home / Stiri si noutati auto / Carbon Disclosure Project – BMW Group inca o data lider in dezvoltare durabila

Carbon Disclosure Project – BMW Group inca o data lider in dezvoltare durabilaBMW Group – constructorul auto numarul 1 în ceea ce priveste transparenta proceselor de dezvoltare durabila.BMW Group a obtinut cea mai buna performanta din istoria companiei în clasamentul Carbon Disclosure Project (CDP), dat publicitatii în aceasta toamna. În ierarhia CDP Global 500, BMW Group este constructorul auto numarul 1 si s-a clasat în Top 10 al tuturor companiilor internationale care au fost incluse în studiu. Cu un total de 96 de puncte dintr-un maxim posibil de 100 de puncte, compania a fost prezenta atât în Carbon Disclosure Leadership Index (CDLI), cât si în Carbon Performance Leadership Index (CPLI).Dr. Norbert Reithofer, presedinte al Consiliului Director al BMW AG, a declarat: „Strategia grupului pe care o avem în privinta dezvoltarii durabile se bazeaza pe trei principii: responsabilitate corporate economica, de mediu si sociala. Protectia mediului are un rol important în cadrul acestei strategii. Ca parte a accentului pe care îl punem pe protectia mediului, continuam sa reducem la nivel mondial emisiile automobilelor si facilitatilor de productie. Prin protejarea mediului, societatea ca ansamblu are de câstigat si obtinem un impact pozitiv si pentru afacerea BMW Group”.CDP este privit ca unul dintre cele mai prestigioase clasamente privind dezvoltarea durabila. CDLI analizeaza si evalueaza 500 de companii internationale în cadrul FTSE Global Equity Index Series, din care numai procentajul primelor zece clasate este luat în considerare pentru clasament. Calificativul obtinut de BMW Group este o noua recunoastere a randamentului de protejare a mediului pe termen lung, ca parte a întregului lant de valori. Acest calificativ sustine decizia BMW Group de a include dezvoltarea durabila în strategia corporate pe termen lung.Rezultatul obtinut în Carbon Disclosure Project este a doua distinctie importanta pe care BMW Group o primeste în aceasta toamna pentru demersurile importante în privinta protectiei mediului si dezvoltarii durabile: la 8 septembrie, BMW Group era desemnat din nou lider al domeniului auto în Dow Jones Sustainability Indexes (DJSI), un alt studiu prestigios în domeniu.Alte informatii despre modul în care BMW Group gestioneaza dezvoltarea durabila în afacerile sale sunt disponibile la www.bmwgroup.com/responsibility.Carbon Disclosure Project (CDP) este o organizatie internationala nonprofit care detine cea mai mare baza de date la nivel mondial cu informatii ale companiilor privind principalii indicatori de impact asupra mediului. În dorinta de a reduce emisiile si de a îmbunatatii performantele pentru aproximativ 3000 de organizatii din întreaga lume, CDP masoara si prezinta nivelul emisiilor cu efect de sera si examineaza riscurile si oportunitatile ce reies din schimbarile de mediu pe baza standardelor CDP. În 2011, CDP a inspectat 551 de companii care detin active în administrare în valoare de 71.000 de miliarde de dolari. www.cdproject.netZece exemple BMW Group pentru o dezvoltare durabila1.    Emisiile flotei de modele BMW Group au scazut cu 30% între 1995 si 2010, compania respectând astfel angajamentul ACEA pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Emisia medie pentru modelele BMW Group în 2010 este de 148 g CO2, în scadere fata de 2009, chiar daca ponderea automobilelor mai mari a crescut în mixul de modele BMW Group.2.    Pentru a reduce emisiile, BMW Group a introdus programul BMW EfficientDynamics începând cu primavara anului 2007. A fost primul producator care a oferit tehnologii de reducere a emisiilor si a consumului în echiparea standard pentru toata gama de modele. Printre acestea se numara sisteme precum recuperarea energiei de frânare, indicatorul treptei de viteza recomandate sau operarea inteligenta a sistemelor auxiliare (pompa de apa sau compresorul de aer conditionat). De asemenea, BMW este marca cu cele mai multe modele echipate standard cu sistemul Auto Start Stop din gama. Acesta se regaseste acum pe aproape toate modelele de patru si sase cilindri din gama. În acest moment, BMW EfficientDynamics înseamna întregul program al marcii pentru reducerea emisiilor – de la  modele propulsate cu motoare cu ardere interna, pâna la automobile hibrid, electrice sau cu propulsie cu hidrogen. Marca MINI a preluat aceste tehnologii sub brandul MINIMALISM.3.    BMW Group a dezvoltat constant noi tehnologii pentru reducerea emisiilor. Pentru 2012 este programat debutul a doua noi modele full hybrid: BMW Seria 3 ActiveHybrid si BMW Seria 5 ActiveHybrid. În 2013 este programat debutul primului model electric – BMW i3, urmat la scurt timp de BMW i8, un plug-in hybrid. Aceasta vine dupa ce BMW Group a fost unul dintre producatorii cu cel mai amplu program de teste pentru astfel de modele, cu MINI E si BMW Active E. Va fi o flota de peste 1500 de automobile si a parcurs milioane de kilometrii în conditii reale de test.4.    Întreg ciclul de viata al automobilului este considerat pentru analiza impactului emisiilor. În prezent peste 95% din materialele care construiesc automobilul pot fi reciclate, din care 10% sunt consumate pentru productia de energie. În acelasi timp 15% din componentele de plastic sunt realizate din materiale reciclate.5.    Deseurile produse pe automobil sunt în crestere 358 kg la 381 kg per automobil în 2010 fata de 2009, în contextul unei ponderi mai mari a automobilelor din segmentele superioare în mixul de modele BMW Group. Cu toate acestea cantitatea de deseuri nereciclabile a scazut în 2010 fata de 2009 de la 10,63 la 10,09. Aceasta înseamna ca mai mult de 97% din deseurile generate în procesul de productie pot fi reciclate.6.    În evaluarea impactului asupra mediului, energia consumata în procesul de productie joaca de asemenea un rol important. Consumul de energie a fost redus de cu 4,8% în 2010 fata de 2009, de la 2,89 MWh la 2,75 MWh si mai mult de 16% fata de 2006 (3,28 MWh). În acelasi timp, emisiile de dioxid de carbon raportate în productia fiecarui automobil au scazut cu 5,5% în 2010 fata de 2009 (de la 0,91 la 0,86 t CO2). Obiectivul companiei este de a ajunge la o reducere a emisiilor cu 30% în 2012 fata de 2006 ( de  la 0,96 la 0,67 t CO2 per automobil produs).7.    În locatiile de productie BMW investeste constant în solutii pentru producerea de energie din surse regenerabile. Unul dintre cele mai importante proiecte de acest gen este fabrica Spartanburg din USA. În prezent 63% din necesarul de energie este generat prin utilizarea gazului metan reciclat de la depozitul de deseuri din apropiere. Aceeasi solutie este folosita si pentru încalzirea apei utilizata în fabrica. Proiectul, intitulat „Gas to Energy”, a fost lansat în 2003 si extins în 2009 în urma unei investitii de 12 milioane $. Se preconizeaza ca aceasta solutie asigura o reducere a costurilor cu 7 milioane $ anual.În urma unui proiect de expansiune a fabricii de 750 milioane $ desfasurat în 2009 au fost create noi zone de productie si implementate noi tehnologii. Acestea asigura în procesul de vopsire al automobilelor scaderea consumului de apa cu 50% si a cantitatii de deseuri generate cu 80%. Un nou sistem de ventilatie asigura o reducere a consumului de energie cu 31% fata de un sistem conventional. În acelasi timp, 83% din totalul de deseuri produse în fabrica sunt reciclate. De asemenea, emisiile de CO2 au fost reduse cu 92 000 tone pe an, echivalentul plantarii cu copaci a unei suprafete de 93 km patrati anual.La fabrica de la Leipzig este luat în considerare un proiect de energie eoliana care ar trebui sa acopere integral necesarul pentru fabrica dedicata modelelor electrice BMW i. În 2010, dintr-un consum total de 4 milioane MWh, 18,12% a fost produs din surse regenerabile (în crestere cu 2 puncte), în timp ce 177671 MWh au fost produse in-house.8.    Emisiile de compusi organici volatili (VOC) au scazut în 2010 la 1,6 kg per automobil produs, o reducere de 9,6% fata de 2009 (1,77 kg). O contributie importanta în aceasta performanta o au procesele optimizate de vopsire care folosesc substante cu continut scazut sau fara solventi.  Aceasta a dus la scaderea cu 30% a emisiilor de solventi comparativ cu 2006, atingându-se deja obiectivul impus de companie pentru 2012.9.    Consumul de apa raportat la automobilele produse a scazut constant în ultimii ani. În 2010, comparativ cu 2009, acesta a fost redus cu 9,8%, de la 2,56 la 2,31 m3 de apa. Si mai importanta este diminuarea consumului în ultimii 5 ani, cu o scadere de 23,7% fata de 2006 (2,99 m3). În evaluarea consumului sunt luate în considerare fabricile BMW Group (17 locatii) si consumul pentru productie, cât si consumul general (de exemplu facilitati sanitare).10.    Îmbunatatirea impactului asupra mediului se face printr-o preocupare pentru fiecare detaliu. De exemplu, BMW Group a initiat un program amplu pentru optimizarea transferului acasa – serviciu pentru angajati. De asemenea, investitiile în proiecte pentru protectia mediului sunt în crestere în 2009 fata de 2010 cu 41%.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *