carvertical VIN

Mazda lanseaza primul sistem de franare regenerativa pentru un automobil

img
Home / Stiri si noutati auto / Mazda lanseaza primul sistem de franare regenerativa pentru un automobil

Mazda lanseaza primul sistem de franare regenerativa pentru un automobilMazda lanseaza „i-ELOOP”, primul sistem de frânare regenerativa pentru un automobil, care are la baza un capacitor Bucuresti, 28 noiembrie 2011 –  Mazda Motor Corporation a dezvoltat primul sistem de frânare regenerativa din lume, destinat unui automobil, care foloseste un capacitor. Acest sistem revolutionar, denumit de Mazda “i-ELOOP” (intelligent Energy Loop), va fi introdus pe modelele de serie ale constructorului începând cu anul 2012. În conditiile de condus de zi cu zi, cu accelerari si frânari dese, “i-ELOOP” îmbunatateste consumul de combustibil cu aproximativ 10%.Frânele regenerative de la Mazda sunt unice pentru ca folosesc un capacitor, o componenta electrica ce poate stoca temporar o cantitate mare de energie electrica. Comparativ cu bateriile, capacitoarele pot fi încarcate si descarcate rapid si în plus sunt rezistente la un numar mare de cicluri de încarcare-descarcare. “i-ELOOP” transforma eficient energia cinetica a automobilului în energie electrica, în timp ce acesta frâneaza si foloseste curentul stocat în capacitor pentru a alimenta sistemele de climatizare, audio si alte componente electrice.Sistemul de frânare regenerativa creste în notorietate ca tehnologie destinata economisirii combustibilului. în general, acest sistem foloseste un motor electric sau un alternator pentru a genera electricitate pe masura ce vehiculul decelereaza, recuperând astfel o parte din energia cinetica a vehiculului. Sistemele de frânare regenerativa din vehiculele hibride folosesc în general un motor electric de mari dimensiuni si o baterie dedicata.Mazda a studiat procesele de accelerare si decelerare ale automobilului si a dezvoltat un sistem foarte eficient care recupereaza rapid o cantitate mare de electricitate de fiecare data când vehiculul decelereaza. Spre deosebire de hibride, sistemul Mazda nu necesita un motor electric si o baterie dedicate.“i-ELOOP” integreaza un alternator cu tensiune variabila de 12-25V, un capacitor electric cu doua straturi si rezistenta redusa si un convertor curent continuu/curent continuu. “i-ELOOP” începe sa recupereze energia cinetica din momentul în care soferul ridica piciorul de pe pedala de acceleratie si vehiculul începe sa decelereze. Alternatorul genereaza electricitate pâna la 25V pentru o eficienta maxima, înainte sa îl trimita catre capacitor (EDCL) pentru stocare. Capacitorul, care a fost dezvoltat pentru a fi utilizat într-un autovehicul, poate fi încarcat la nivel maxim în decurs de câteva secunde. Convertorul transforma energia electrica din 25V în 12V, înainte ca aceasta sa fie distribuita direct componentelor electrice ale vehiculului. Sistemul încarca, de asemenea, bateria automobilului, daca este necesar.  “i-ELOOP” intervine ori de câte ori masina decelereaza, eliminând astfel situatia în care motorul consuma combustibil în plus pentru a produce electricitate. În consecinta, în conditii de trafic intens, consumul de combustibil este îmbunatatit cu aproximativ 10%.Numele “i-ELOOP” este o adaptare a expresiei “Intelligent Energy Loop” (circuit inteligent de energie) si reprezinta intentia Mazda de a eficientiza fluxul de energie într-o maniera inteligenta. “i-ELOOP” functioneaza de asemenea împreuna cu sistemul unic Mazda “i-stop” care extinde perioada în care masina este oprita automat în trafic.Mazda lucreaza în directia maximizarii eficientei automobilelor cu motoare cu combustie interna prin intermediul tehnologiei revolutionare SKYACTIV. Combinând-o cu i-stop,           i-ELOOP si alte elemente electrice care îmbunatatesc consumul de combustibil prin eliminarea consumului inutil, Mazda depune eforturi pentru a livra vehicule cu performante de mediu excelente si care genereaza senzatia Zoom-Zoom tuturor clientilor.Sistemul “i-ELOOP” îsi va face debutul mondial la Salonul Auto de la Tokio, înglobat în modelul concept TAKERI, un model de clasa medie de generatie viitoare, care integreaza tehnologia SKYACTIV si limbajul de design KODO – sufletul miscarii.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *