MASINI.ODAT.RO - stiri auto, articole auto, Pirelli in Marele Premiu al Australiei 2012
Cauta 

register iconFa-ti cont! login iconIntra in cont!

123auto logo

Pirelli in Marele Premiu al Australiei 2012

Pirelli in Marele Premiu al Australiei 2012


poze Pirelli in Marele Premiu al Australiei 2012

Pirelli in Marele Premiu al Australiei 2012

Ajutand la realizarea celui mai rapid tur de circuit pe Albert Park, pe parcursul calificarilor de anul trecut, Pirelli are o misiune importanta pentru 2012. Dar, in cel de-al doilea sau sezon in Formula 1, compania italiana pune si mai mult accentul pe strategia de cursa reducand diferenta de performanta intre compozitiile pneurilor si extinzand durata performantei de varf pentru fiecare anvelopa.

Pentru prima cursa a sezonului, programata la finalul acestei saptamani in Australia, pneurile de compozitie medie P Zero Albe au fost nominalizate impreuna cu cele soft P Zero Galbene – diferenta dintre cele doua compozitii fiind de asteptat a se cifra intre sase-zecimi si o secunda pe turul de circuit. Ca de obicei, vremea in Australia poate fi extrem de schimbatoare, pneurile imtermediare P Zero Verzi si cele de ploaie P Zero Albastre fiind de asemenea disponibile.

Exista chiar si noi modificari de regulament in privinta pneurilor, ceea ce inseamna ca echipele vor avea toate cele 11 seturi din suma totala disponibile chiar de la startul primei sesiuni de antrenamente libere de vineri. Aceasta schimbare este menita sa incurajeze masinile sa ruleze cât mai mult posibil chiar de la inceputul weekendului de cursa, oferind mult mai multa actiune pe pista. De asemenea, asa cum, noile reguli tehnice interzic evacuarea gazelor arse spre difuzorul spate si Pirelli a trebuit sa raspunda acestui fapt producand anvelope care sa ofere mai multa aderenta pentru trenul spate decat inainte. Noile marcaje vor face distinctia compozitiilor utilizate mult mai vizibile pentru spectatori si telespectatori.

Campionul in exercitiu, Sebastian Vettel va porni anul acesta cu scopul de a deveni al treilea pilot din istoria Formulei 1 care cucereste trei titluri mondiale consecutiv. Primul care a reusit acest lucru a fost legendarul Juan Manuel Fangio, care a obtinut primul sau titlu cu anvelope Pirelli in 1951.


CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI?

Sebastian Vettel, Red Bull Racing: Anul acesta vom porni la Melbourne cu bagajul de cunostiinte acumulat timp de un an concurand cu anvelope Pirelli. Pentru 2012 Pirelli a dezvoltat noi pneuri, cu compozitii mai moi si un timp mai redus de incalzire. Dupa numeroasele teste din iarna pe circuitele „reci” din Spania ne vom confrunta cu noi incercari in conditiile unor temperaturi mult mai ridicate, in Australia, pe circuitul Albert Park. Ca de obicei, weekendul incepe cu o pista destul de murdara, iar conditiile se schimba si se imbunatatesc de-a lungul intregului weekend. Este denivelat, deci foarte usor sa faci o greseala, iar pe masura ce aderenta se imbunatateste se schimba si comportamentul pneurilor. Sunt multe lucruri de urmarit pentru stabilirea setup-ului corect, in special in virajul Prost – ai nevoie de un bun set-up pentru a evita subvirarea si pentru a se obtine cea mai buna viteza pentru linia dreapta. Am avut o seisune foarte buna de teste in iarna, dar acum incepe cu adevarat treaba. Anul trecut ne-am descurcat foarte bine aici si sper sa repet acest lucru si in 2012.”
 

CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT?

Paul Hembery: Anul trecut am ridicat standardul, asigurand conditiile pentru un sezon cu cele mai multe depasiri din istoria Formulei 1, dar anul acesta ne dorim sa facem mai mult spectacol ca niciodata. In general, anvelopele noastre vor fi mai putin conservatoare, dupa cum se poate vedea si din nominalizarile facute pentru primele trei curse din sezonul acesta. Dar echipele au o idee mai buna despre ceea ce trebuie sa astepte de la noi in 2012, si dupa aproape 50.000 km de teste in pre-sezon, suntem siguri ca ei stiu deja foarte bine cum sa beneficieze de caracterisiticile pneurilor noastre si care trebuie sa fie strategia. Cee ce vrem sa facem anul acesta este sa le oferim mai multe optiuni, ceea ce va face din anvelope punctul central al discutiilor. Pilotii si masinile vor fi intotdeauna starurile spectacolului, dar ne-ar placea, inca odata sa aducem si pneurile in prim plan. Echipele ne-au cerut noi provocari anul acesta si in mod natural scopul nostru este sa nu le dezamagim. Asa ca ne asteptam la o alta cursa memorabilia in Australia, care este un loc fantastic pentru debutul sezonului, multumita atmosferei si caldurii cu care suntem intampinati.”

NOTE TEHNICE:

• Circuitul din Australia este unul semi-permanent, ceea ce inseamna ca nu este utilizat regulat pe parcursul anului, cu un asfalt neted si neabraziv. Aceasta inseamna ca pista este destul de „verde” la inceputul weekendului, dar se schimba considerabil pe masura ce cauciucul incepe sa se depuna.

• Ne asteptam la cate doua opriri la boxe pentru fiecare masina: strategie ce pare sa fi fost cea castigatoare in 2011, adoptata de 11 dintre cei 14 piloti ajunsi la sosire.

•  Acceleratia si franarea sunt cele mai importante caracteristici pentru pista de 5,303 km Albert Park, decat virajele mai solicitante. Deci fortele logitudinale care apasa pe anvelope sunt mai mari decat cele laterale.

• Pneul stanga-spate este cel mai supus stresului pe Albert Park, fiind 10 viraje de dreapta si sase de stanga.

• O vreme extrem de variabila, de la ploi torentiale la soare puternic este de asteptat. Anvelopele de compozitie medie si soft reprezinta cea mai versatila combinatie, datorita plajei mari de temperature posibile. Prognozele indica ploaie pentru antrenamentele de Vineri.

• Anul trecut Pirelli a nominalizat compozitiile hard si supersoft: nominalizarile pentru acest an fiind mai putin conservatoare – cu medium mult mai apropiat ca si comportament de compozitia soft din 2011




Vezi stiri auto despre:
pirelli, pirelli motorsport, sebastian vettel, red bull racing, marele premiu al australiei 2012

0 Comentarii pentru Pirelli in Marele Premiu al Australiei 2012


Nici un comentariu pentru aceasta stire auto.
Fii tu primul care comenteaza

Comenteaza aceasta stire auto:
  • * obligatoriu
  • * obligatoriu (nu va fi publicat pe site)
  • * obligatoriu
  • * obligatoriu

Alte stiri auto

SUBMENIU

Masini Noi

Masini Second Hand

Auto Utile